INFORMACJE OGÓLNE
Projekt Szkoła Równych Szans - VI edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020,
Priorytet X „Edukacja dla rozwoju regionu”,
Działanie 10.1 „Edukacja ogólna i przedszkolna”,
Poddziałanie 10.1.1 „Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych)”.
Okres realizacji Projektu: 1.09.2016 – 31.12.2017
Umowa na dofinansowanie nr RPMA.10.01.01-14-3910/15-00
Projektodawca: Gmina Kozienice – organ prowadzący przedszkola, szkoły podstawowe
i gimnazjalne z siedzibą ul. Parkowa 3, 26-900 Kozienice
Partner Projektu: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej
z siedzibą ul. Żurawia 43, 00-680 Warszawa
CELE PROJEKTU
- Celem głównym projektu - skierowanym do uczniów/uczennic jest rozwój kompetencji kluczowych zdefiniowanych w dokumencie pn. "Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie - europejskie ramy odniesienia", stanowiącym załącznik do Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE).
- Celem głównym projektu - skierowanym do nauczycieli/nauczycielek jest wspomaganie wsparcia zawodowego nauczycieli/nauczycielek w celu doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw i umiejętności (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej).
CELE SZCZEGÓŁOWE
- Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkoły do końca 2017 roku,
- podniesienie i rozwój do końca 2017 roku kompetencji kluczowych wśród 95 uczniów/uczennic Publicznego Gimnazjum im. bp. Jana Chrapka w Świerżach Górnych,
- ukazanie korzyści płynących z edukacji, wzmocnienie zdolności do wyboru dalszego kształcenia i uczenia sie przez całe życie,
- wyrównanie szans edukacyjnych uczniów/uczennic poprzez udział w dodatkowych zajęciach rozwijających kompetencje kluczowe,
- wsparcie różnych form doskonalenia zawodowego nauczycieli,
- zachęcanie kobiet nauczycieli do wyrównywania swoich szans w stosunku do nauczycieli mężczyzn, w tym w zakresie umiejętności TIK (technologie informacyjno komunikacyjne),
- wdrażanie do samokształcenia i doskonalenia zawodowego,
- podniesienie jakości kształcenia i wychowania,
- wzrost prestiżu szkoły i jej konkurencyjności na rynku edukacyjnym.
ZAJĘCIA STACJONARNE REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU
W oparciu o przeprowadzoną przez Szkołę diagnozę jej potrzeb i zidentyfikowane problemy uczniów i uczennic, zaplanowano następujące rodzaje zajęć:
- Język niemiecki w praktyce
- Język angielski na co dzień i w pracy
- Zrób to sam(a) - zajęcia socjoterapii z elementami zajęć techiczno-plastycznych
- Współpraca i współdziałanie - trening umiejętności społecznych
- Trening umiejętności społecznych
- Jak siedzieć, stać i spać - gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna
- Geografia w terenie - koło zainteresowań
- Ciekawa fizyka - koło przedmiotowe
- Autoprezentacja i budowanie wizerunku - koło muzyczno-teatralne
- Lepsze jutro - koło teatralne
- Chemia da się lubić - koło przedmiotowe
- Biologia - życie wokół nas - koło zainteresowań
- Strefa twórczego i logicznego myślenia - koło matematyczne
- Matematyka dla każdego
- Potrafię, wiem, znam - radę sobie dam
- Nowoczesna matematyka
- Witryny i aplikacje internetowe
- Młody dziennikarz - warsztaty dziennikarskie
HARMONOGRAM REALIZACJI ZAJĘĆ
WYJAZDY EDUKACYJNE
Wyjazdy edukacyjne dla uczniów/uczennic jako forma uzupełnienia udziału w zajęciach:
- Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik - udział w zajęciach Laboratorium chemiczne dla uczestników zajęć „Chemia da się lubić - koło przedmiotowe”,
- 2 wyjazdy do Kozienickiego Parku Krajobrazowego dla uczestników zajęć „Biologia - życie wokół nas”,
- Wyjazd edukacyjny do IMGiW w Warszawie dla uczestników zajęć „Geografia
w terenie - koło zainteresowań”, - Wyjazd edukacyjny do Muzeum Techniki na lekcję muzealną "Astronomia
w komputerze - pokazy programów astronomicznych" dla uczestników zajęć „Geografia w terenie - koło zainteresowań”, - Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik - udział w zajęciach Laboratorium fizyczne dla uczestników zajęć „Ciekawa fizyka - koło przedmiotowe”,
- Wyjazd edukacyjny do Muzeum Techniki na lekcję muzealną "Laboratorium Fizyczne dla Gimnazjalistów" dla uczestników zajęć „Ciekawa fizyka - koło przedmiotowe”,
- Wyjazd edukacyjny na spektakl do teatru muzycznego dla uczestników koła "Autoprezentacja i budowanie wizerunku",
- Wyjazd edukacyjny na spektakl do teatru dla uczestników warsztatów "Autoprezentacja i budowanie wizerunku" oraz "Trening pewności siebie"
EKSPERYMENTY, POKAZY, WARSZTATY:
- Eksperymenty fizyczne - zajęcia ze specjalistą dla uczestników koła przedmiotowego "Ciekawa fizyka",
- 2 Pokazy chemiczne - warsztaty ze specjalistą dla uczestników koła przedmiotowego "Chemia da się lubić" oraz zainteresowanych uczniów,
- Warsztaty z aktorem.
FORMY WSPARCIA DLA NAUCZYCIELI/NAUCZYCIELEK – WARSZTATY, SZKOLENIA:
- Skuteczne nauczanie w kontekście inteligencji wielorakich - rozwiązania praktyczne - warsztaty dla nauczycieli/nauczycielek szkoły;
- Ewolucja biologiczna a procesy uczenia się i nauczania - szkolenie doskonalące dla nauczycieli/nauczycielek szkoły;
- Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwijanie kompetencji informatycznych - TIK - warsztaty dla nauczycieli/nauczycielek szkoły;
- Uczeń zdolny - jak pomóc mu rozwinąć skrzydła? - szkolenie rady pedagogicznej.